Per començar aquesta entrada us llenço la següent pregunta: com planificaríeu la cerca d'informació amb nens a l'aula?
Bé, primer de tot hem de reflexionar sobre les oportunitats d'aprenentatge que obtenen els nens amb l'ús de les TIC. Les TIC, concretament la cerca d'informació, els ofereix un ampli ventall per desenvolupar diferents capacitats.
- Seleccionar informació rellevant a partir de tota la informació que tenen a l'abast a la xarxa.
- Desenvolupar l'actitud crítica a partir de la visualització de documents
- Treballar en grup: organització, decisions i consens.
- Relacionar conceptes previs amb conceptes que troben a la xarxa
- Informació no fiable a la xarxa
- Contingut inapropiat a Internet
Com planificaríem una activitat de recerca?
Primer de tot, ens hem de plantejar a quin grup faríem aquesta activitat. L'activitat s'implementaria al grup de 5è de primària i treballaríem l'autor català Joan Brossa. Aquesta activitat té la finalitat de contextualitzar i saber més de l'autor perquè pròximament faran una ruta literària als Jardins Joan Brossa. Com sempre abans de fer una sortida hem de treballar aquest contingut amb els nens. L'activitat de cerca es realitzarà amb parelles, per tant, s'organitzaran, prendran decisions i arribaran a un consens. La mestra haurà de donar un seguit de pautes com: les informacions no poden ser extretes de blogs perquè no sempre són fiables, han de tenir cura dels documents que troben i sobretot seleccionar la informació i intentar resumir-la per no incomplir amb els drets d'autor. També, pot oferir un seguit de buscadors especialitzats en nens, en l'anterior entrada ho podeu visualitzar.Com a opinió personal penso que els alumnes s'han d'acostumar a buscar amb Google perquè a l'ESO els faran buscar amb aquest cercador. Després, aquesta informació es compartirà amb la resta de companys.
Desitjo que us hagi sigut profitosa aquesta entrada!
María
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada